Flaxberry Protein Shake

Lianne
Smooties

Vol gezonde ALA omega-3 vetzuren (lijnzaad), vezels – waardoor je langer verzadigd blijft, proteïne als bouwstof en antioxidanten uit fruit… Dat allemaal voor slechts 220 kcal. per persoon!

N.B. mijn voorkeur gaat uit naar heel lijnzaad t.o.v. gemalen lijnzaad, omdat je de zaden op die manier langer kunt bewaren voordat ze ranzig worden… en je vermaalt deze zaden toch in de blender… dus het argument “ja maar heel lijnzaad is door je lichaam moeilijk te verteren en dus krijg je niet alle nutriënten binnen” gaat niet op 😉

In een blender…

  • 250 gram bosbessen/blauwe bessen (diepvries maakt ijsblokjes overbodig en je smoothie wat kouder, romiger en dikker…)
  • 150 gram 0% Griekse yoghurt
  • 30 gram Whey proteïne poeder zonder kunstmatige rommel die je niet nodig hebt
    >> ongegeneerde reclame voor Muscle Concepts aardbei whey omdat deze gewoon erg lekker smaakt in deze shake EN omdat het mijn all time favo whey merk is!
  • 250 ml ongezoete amandelmelk of iets soortgelijks
  • 20 gram lijnzaad
  • Snufje kaneel (optioneel)
  • Ijsblokjes (optioneel)

Mix, blend, mix, shake en giet in 2 grote glazen 🙂

Per persoon/glas bevat deze shake dan 220 kcal; 6 gram vetten; 19 gram eiwitten; 17 gram koolhydraten

About Lianne information