Recepten
3/26

Flaxberry Protein Shake

Smooties
Vol gezonde ALA omega-3 vetzuren (lijnzaad), vezels – waardoor je langer verzadigd blijft, proteïne als bouwstof en antioxidanten uit fruit… Dat allemaal voor slechts 220 kcal. per persoon! N.B. mijn voorkeur gaat uit naar heel lijnzaad t.o.v. gemalen lijnzaad, omdat je de zaden op die manier langer kunt bewaren voordat ze ranzig worden… en je vermaalt deze zaden toch in de blender… dus het argument “ja maar heel lijnzaad is door je lichaam moeilijk te verteren en dus krijg je
3/26

PB & Jerries Protein Shake

Peanut Butter & Jelly… een Amerikaanse klassieker in proteïne shake variant… MUST TRY voor iedere pindakaas liefhebber! In de blender kieper je: 200 gram frambozen (diepvries is mijn persoonlijke voorkeur) 200 gram aardbeien 250 ml ongezoete amandelmelk OF magere melk 40 gram pindakaas (bij voorkeur een variant waarvan de enige ingrediënten pinda’s en zeezout zijn…) 30 gram whey poeder zonder smaakje, vanille of een milde aardbeismaak werkt prima Ijsblokjes naar wens Mix, mix, mix en schenk in 2 glazen… Per
3/26

Spiced Banadate Protein Smoothie

Goede combinatie van suikers, vezels, proteïne en gezonde vetten… Vrij licht verteerbaar en daardoor een ideale pre-/post-workout smoothie! Afhankelijk van je doel uiteraard, maar dat is bij alles zo 😉 Ingrediënten… 200 gram huttenkäse 30 gram Naturel Whey of Banaan Whey van Muscle Concepts (of soortgelijk product…) 200 ml volle (biologische) melk 1 banaan (125 gram) 40 gram (Medjool) dadels, ontpit Snufje kaneel naar smaak Snufje gember naar smaak Snufje nootmuskaat (NIET TE VEEL) naar smaak >> OF gebruik koekkruiden/speculaaskruiden…
3/26

Almondberry Chocolate Protein Shake

Griekse yoghurt, amandelpasta, bramen, chocolade… Ik bedoel… dat is hoe dan ook een hit, toch?! Alle macronutriënten, vezels en vrijwel alle micronutriënten zijn vertegenwoordigd in deze shake… en dan ook nog een (kleine) energieboost door de chocolade… ideaal 😉 In een blender doe je… 150 gram kersen 100 gram frambozen 100 gram Griekse yoghurt, 0% vet 25 gram amandelpasta 1 eetlepel rauwe cacao poeder 1/2 banaan 30 gram whey naturel, vanille of met een aardbeismaak Ijsblokjes en/of extra water/melk (macro’s
12/15

Speculaas Proteïne Baksels

Speculaas Proteïne Baksels [Bars] Ingrediënten: 8 eetlepels appelmoes, zonder suiker (!) 4 eiwitten 2 eetlepels kokosmeel 2 scoops whey zonder smaak 2 – 4 eetlepels kokosbloesemsuiker of palmsuiker of basterdsuiker 1 kopje havermeel of boekweitmeel 1 eetlepel vanille extract 1/2 eetlepel speculaas kruiden 1/2 theelepel baking soda 1/2 – 1 theelepel kaneel (als je tenminste van extra kaneel houdt…) 1/4 theelepel fijn zeezout 1/4 theelepel stevia poeder OF zoetstof naar keuze… (let op dat de macro ratio daardoor kan veranderen!)